بازدید معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از مرکز آموزشی و فرهنگی سما اراک

آخرین به روز رسانی چهارشنبه, 28 فروردين 1398 10:52

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کردند: اولویت کاری مدارس سما توجه ویژه به بحث فرهنگی و مهارت ‌آموزی دانش‌آموزان است

به گزارش امور فرهنگی دانشکده سما اراک ،دکتر منظری توکلی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بصورت سرزده از مرکز آموزشی و فرهنگی سما اراک بازدید کردند و ضمن برگزاری جلسه و دیدار عمومی با مدیران، کارکنان و اعضای هیات علمی مجموعه سما اراک با دانش آموزان و دانشجویان سمای اراک گفتگو کردند.

 

دکتر منظری توکلی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت امام حسین (ع) حضرت ابوالفضل العباس و امام سجاد (ع) خدمت اعضای حاضر در جلسه و تشکر و قدردانی از زحمات دکتر حیدری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ، دکتر مظاهری معاونت سمای اراک ، اظهار کرد: مجموعه سما همانند کشتی می ماند که همه ما مسافران آن کشتی هستیم که اگر نسبت به خلا ایجاد شده در کشتی بی تفاوت باشیم در مقابل در برابر مشکلات ایجاد شده مصون نخواهیم ماند.

 

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک و مرکز سما اراک از جمله دانشگاه ها و مراکزی هستند که مازاد نیروی انسانی دارند و نسبت تعداد کارکنان به دانشجویان بسیار زیاد هست اما با وجود مشکلات مالی در مجموعه همچنان باید کرامت انسانی کارکنان رعایت شود و ما با همکاری و همیاری همدیگر می توانیم بر تمام مشکلات موجود فائق آییم فقط لازمه آن همدلی و وحدت رویه هست.

 

 در ادامه جلسه دکتر منظری توکلی نظرات و پیشنهادات همکاران مجموعه سما را شنیدند و به سوالات همکاران در حوزه های مختلف پاسخ دادند.

 

دومین جلسه دکتر منظری توکلی با اعضای شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما در استان مرکزی و مدیران مدارس سما اراک بود که در این جلسه ضمن تأکید و توصیه معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه و تأسیس مدارس سما در سطح استان، افزودند: در مدارس سما ما باید ضمن اینکه در بحث علمی و پژوهشی سرآمد باشیم اولویت کاری در مدارس سما توجه ویژه به بحث فرهنگی و مهارت آموزی دانش آموزان سمایی می باشد که همواره مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر این دو مقوله دارند.

 

ایشان افزودند : در مدارس سما برنامه اعلامی و مورد تاکید ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است . لازمه کار آن است که در ابتدا مدیران مدارس آگاهی کامل از سند تحول بنیادین داشته باشند و به صورت کارگاهی مباحث سند تحول بنیادین را برای معلمان مدارس نیز تشریح کنند.

 

در ادامه جلسه مسئولان مراکز سما استان و برخی از مدیران مدارس سما اراک به بیان نقطه نظرات خود جهت بالا بردن آموزش های کیفی در مدارس پرداختند.