بخش ها و محورهای در نظر گرفته شده جهت رویداد
الف: نقش عوامل انسانی مدارس(آموزشی، اجرایی، پشتیبانی، ستادی و ...) - نقش مدیرمدرسه در توسعه تفکر مهارتی دانش آموزان و کارکنان مدرسه - نقش معلمین در رشد تفکر مهارتی دانش آموزان - تدوین نمودار سازمانی مدرسه مناسب برای توسعه تفکر مهارتی در مدارس - نقش عوامل اجرایی مدرسه در توسعه تفکر مهارتی - نقش حوزه ستادی آموزش و پرورش در توسعه تفکر مهارتی |
ب: قوانین ،امکانات و چالش ها: - چالش های مهارت آموزی در مدارس - بررسی اسناد بالادستی نظام آموزشی در توسعه تفکر مهارتی در مدارس - تدوین نظام مهارت آموزی در مدارس - تدوین سرفصل مناسب مهارت آموزی به تفکیک مقطع تحصیلی با توجه به جنسیت ، جذابیت ،سن و پایه تحصیلی و پیوستگی لازم - نقش هنرستان در توسعه تفکر مهارتی بین دانش آموزان - راهکارهای تهیه محتوای آموزشی مناسب برای مهارت آموزی در مدارس - بررسی مدل های مهارت آموزی در نظام های آموزشی کشورهای مختلف - نقش برنامه های آموزشی و درسی در نهادینه کردن تفکر مهارتی - نقش برنامه های غیر رسمی و مکمل در نهادینه کردن تفکر مهارتی - نقش مدارس غیردولتی در توسعه تفکر مهارتی - نقش سازمان فنی و حرفه ای در توسعه تفکر مهارتی در مدارس - نقش دانشگاه ها در توسعه تفکر مهارتی در مدارس |
ج: دانش آموزان -واکاوی موانع توسعه تفکر مهارتی در دانش آموزان - سن دانش آموزان و تفکر مهارتی - استعداد دانش آموزان و تفکر مهارتی |
د: محیط :و تفکر مهارتی - نقش شاخص های اقتصادی در توسعه تفکر مهارتی - نقش زیست بوم در توسعه تفکر مهارتی - نقش شاخص های فرهنگی در توسعه تفکر مهارتی - نقش جامعه محلی در توسعه تفکر مهارتی - نقش خانواده و والدین در توسعه تفکر مهارتی |